Valaisinkaapeleita varten kaivettiin maksimissaan 50 cm syvä kaivanto jalkakäytävän laattojen alle. Kaapeliputket tulivat koko matkalla vanhaan kaivantoon niin, että niiden alle jäi 1900-luvulla asennettuja tietoliikennekaapeleita. Valaisinten jalustoista lähinnä jokea ollut oli vaihdettu 2000-luvulla, muut olivat betonisia paikalleen valettuja 1900-luvulla tehtyjä. Uudet jalustat olivat paikalleen valettuja huomattavasti pienempiä ja vaadittava kaivanto matalampi. Vanhat kuopat olivat n. 90–100 cm syvyisiä maanpinnasta. Jalustakuoppien profiileista ei saatu havaintoja Turun paloa 1827 vanhemmista rakenteista eikä kulttuurikerroksista.
Ladattava tiedosto saattaa sisältää kuvia, karttoja tai muita sisältöjä jotka ovat tekijänoikeuksin suojattuja. Tiedoston tekijänoikeudet kuuluvat tutkimusraportin tekijälle ja muille raportissa mainituille tahoille. Sisällön jatkokäyttöä varten on hankittava lupa tekijänoikeuksien haltijalta.